2019/2022

 

Love is Art, is Art unknown

(Kunst, kunstzinnigheid en pedagogische kunst)

(2019-2022)

 

Uitgangspunt van dit werk is kunstzinnigheid als uitrusting, als attitude, als mindset om het pedagogisch en subjectiverende vermogen te cultiveren, verzorgen en levend te houden.

Door middel van Artistic Research (maken, denken, reflecteren en (be)leven tegelijkertijd) is dit uitgangspunt onderzocht.

Hoe kunst je kan vervullen, kan aanzetten tot beweging zowel in de wereld als in jezelf en hoe het daarmee een continue impuls doet en appel is aan verandering. Een verandering die maakt dat de wereld en alles in de wereld steeds weer nieuw en verdiept aan je kan verschijnen.

 

De beelden die je hier ziet zijn een stemming, een uitnodiging en voor Sita zelf een anker van waaruit de geschreven teksten zijn voortgekomen.

Elk beeld is een allegorie, metafoor, symbool, representatie of personificatie van een pedagogisch, kunstzinnig gebied die gezamenlijk het beeld van kunstzinnig onderwijs vormen waarin het kind in al zijn schoonheid kan verschijnen.